Jumaat, 22 April 2011

Isshhh..Ngeri aku tengok muka blogger nie..

Assalamualaikum..

Panas betul cuaca petang Jumaat yang mulia ni, aku dari tadi dok berkipas jer. Pastu mood pun merudum sikit sebab tak dapat makan coklat. Mood aku boleh bertukar ceria on the spot bila dapat makan coklat..Mintak suruh Encek Hubby belikan,asyik la terlupa jer memanjang..mmg spoil the mood la..hurmm..

Aku sempat jugak blogwalking petang2 ni.. Tetiba aku terperanjat tengok  muka seorang blogger ni.. isshhh..teruknya muka dia... kat muka dia ada tompok2 hitam. Ngeri pulak aku tengok.. Boleh pulak dia letak gambar macam tu kat blog dia.. Ni bukan sebab cacat semulajadi ke hape, tapi menurut beliau mukanya jadi begitu akibat terkena percikan minyak panas masa tengah goreng keropok lekor untuk minum petang suaminya. Ya! Allah..macam tu sekali cederanya.. kesian la pulak kan...Aku sempat copy gambar dia ni... nak tengok tak korang??
>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

inilah blogger yang malang tu..haaa..amacam? kesian tak? kesian tak? walaupun muka sudah huduh tompok2 tapi tetap buat muka vogeh depan kamera..

sudah kasi besar sikit...x boleh blah dia ni, muka dah huduh pun nak control cun lagik..
Kalau nak tau, blogger malang itu adalah aku... inilah kesan daripada percikan minyak panas tu.. perghh!! masa kena tu muka aku rasa macam nak terbakar wehh.. aku terus nangis kat situ jugak. Aku terpekik terlolong panggil Encek Hubby suruh tolong aku yang kesakitan kat dapur. Tah macamana keropok lekor yang aku goreng tu terpelanting pastu minyak panas dari kuali tu terpercik kat muka. Bukan kena kat muka jer, kat leher kat tangan semua kena jugak. Cepat-cepat aku capai ubat gigi terus sapu kat muka dan kat bahagian lain yang kena minyak panas tu, takut bekas tu menggelembung nanti. Yang tak boleh blah tu kena kat muka lak tu, abislah mesti kesannya susah nak hilang nanti. Haishh.. dah lah muka aku tengah dalam treatment hilangkan jerawat, bertambah lak penyakit baru.. adudududuhhh... fening kapla memikirkan.. mencacatkan sungguh.. 
Tobat pasnih aku dah taknak goreng keropok lekor jenis yang kembung2 tu.. cukupla sekali.. seriau aku wehhh.. Pada kengkawan seperblogan yang ada petua nak hilangkan kesan minyak panas kat kulit terutama kat muka, silalah berkongsi petua anda itu dengan saya...please...aku dah try google jugak petua orang tua2, tapi macam tak beranilah pulak aku nak cuba sembarangan takut makin teruk pulak nanti.. Sayang muka wehh.. huk..huk..huk..

footnote: sebuah entry macham poyo dari aku.. kih3..







8 ulasan:

Arizakiah berkata...

Kesiannya.....akak tak pernah pulak mengalaminya.....ada yang kata letak putih telur untuk mengelakkan melecur.tapi sekarang ni ada cream kat farmasi untuk hilangkan parut. kena sapu sebelun luka sembuh..sbb bila dah sembuh nanti tiada kesan langsung.

nur easy berkata...

wah siannya.. hope cpt sembuh finie

{ finieViolet} berkata...

kak arizakiah: thanks kak singgah blog, sy ada jugak cuba petua org lama, cuba letak madu asli.. tp mcm x berani la nk cuba yg bukan2 takut kena jangkitan kuman.. better pg farmasi atau klinik kot..

{ finieViolet} berkata...

eize: thanks zie.. takut x leh hilang jer scar tu... try bio oil kot ..nti nk try la..

ewanrani berkata...

lama2 harap2 hilangla eh...salam kenal dari ewanrani..jom singgah ewanrani slalu nanti ewanrani singgah sini slalu gak...hehe..nice blog...

Qaseh Dalia berkata...

nasib baik tak masuk dalam mata tau ..

Jajas berkata...

Ni mesti pakai campak je dalam kuali ni.hehehe

{ finieViolet} berkata...

jasman: hehehehe... dah pakai perisai pun keropok lekor siap terpelanting lagi.. bg la petua nk bg hilang scars ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...