Isnin, 14 Mac 2011

SEGMEN CARI GADUH : LELAKI vs PREMPUAN

BANNER BEN ASHAARI

Assalamualaikum..

Wahh..panasnyer tajuk segmen Encek Ben untuk kali ni ekkk.. Aku tanpa berlengah-lengah mahu join ini segmen woh!..
Best jer soklan2 tu kan.. Sapa2 nak join, klik banner atas tu hokeh...

LELAKI PILIHAN ANDA?

~ dah tentu terang dan nyata lelaki idaman pilihanku selalu ialah  Encek Hubby kecintaanku itu lah. Baik dan buruk dia, dialah suamiku tersayang.. ehehehe..♪♫♪ nobody..nobody but you!!♪♫♪

PERLUKAH LELAKI SEKSI? DEFINISI SEKSI SEORANG LELAKI BAGI ANDA..

~ seksi itu adalah subjektif. Terpulang pada cara perwatakan  inidividu itu sendiri. Pada aku, lelaki sudah cukup seksi jika dia mempamerkan sifat kelakian mereka dengan cara berhemah, janganlah terlalu ego sangat, dan apabila berpakaian pulak janganlah bergaya ala-ala model  pulak. Aku pun tak berapa gemar lelaki yang terlalu metroseksual sangat. Bila bersiap mengalahkan perempuan. Biarlah penampilan kemas dan tidak selekeh sangat. Sempoi orang kata. Kalau ada bulu dada lagi seksi kottt..ahahaha!! 

LELAKI PASTINYA SANGGUP BERKORBAN DEMI CINTA..APAKAH ANDA RASA LELAKI HANYA BERKORBAN SEBELUM MEMILIKI CINTA ANDA? APA JADI SELEPAS MEMILIKI CINTA ANDA?

~ bab ni lelaki terror ya amat lah.. bayangkanlah lautan api sanggup direnangi.. kononnya nak petik bintang dilangit..nak bawak bulan madu di awan biru, tiada yang mengganggu... ayat punyalah tak boleh blah kan..
Bab ni aku rasa macam susah sikit nak jawab, tapi kebiasaannya macam tulah. Dulu sebelum kawin janji macam-macam, bila dah kawin haram tak ingat pun janji-janji manis sebelum kawin dulu. Tapi tak semualah lelaki pandai janji kosong je, ada jugak yang menepati janji. Cuma segelintir lelaki yang macam tulah. Nak tackle mestilah pandai main ayat kan. Mulut mau manis maaa... hahahaha..

PASTINYA ANDA TAK SANGGUP BERMADU BUKAN? KENAPA?

~wah..wah.. soklannn... takpe2 aku suka je nak jawab. Bab bermadu-honey nie, lelaki memang suka sangat. Kalau berhujah pasal bermadu mereka tak mahu kalah, bab bermadu semua nak ikut hukum. Tapi bab sembahyang, puasa tak mau ikut hukum pulak yer.. Ahhahhha..jangan marahlah ye..ni aku petik ayat dari citer P. Ramlee tu..Seniman Bujang Lapok masa scene Abg Kus kantoi kawin lagi satu tu.
Kalau tanya aku, secara jujur aku jawab aku tak rela berkongsi kasih....tak sanggup wehh.. i tak suka. Tapi kalau tu dah takdirnya siapalah aku nak menolak. Poligami tu halal di sisi undang-undang Islam.Tapiiiiii... boleh ke berlaku seadil-adilnya?? uwaaaaa.....i tak rela uuuu...

JIKA ANDA MENGETAHUI PASANGAN ANDA MEMPUNYAI TEMAN WANITA LAIN, APAKAH YANG ANDA LAKUKAN?

~ pertama sekali mesti aku berhangin satu badan..kepala lutut menggigil, rasa tak jejak muka bumi terawang-awang macam takde graviti. Tapi aku istighfar dulu, tenangkan diri dan tanya elok-elok tapi bernada perli dululah.. Then, bila muka dia macam cuak je aku teruslah tanya satu persatu soklan. Tak perlu marah-marah, tenang aje. Gunakanlah sedikit emosi seperti menangis ke, ungkit2 sikit kisah masa mula bercinta dulu ke, pastu ugutlah sikit, adalah jugak pengalaman dulu2.. hohohoho... tapi pastu aku tinggalkan diorang. Buat apa simpan teman lelaki macam tu kan. Alhamdullilah, setakat ni suamiku belum pernah mengecewakan aku dengan perkara macam ni. Mintak dijauhkanlah.

LELAKI ATAU PEREMPUANKAH MUDAH BERLAKU CURANG?

~  Banyak kes dah aku dengar bab2 curang ni, kira average lelaki atau perempuan semua sama jer. Aku tak berat sebelah dalam hal ni. Masing-masing nak tunjuk kehandalan curang memasingkan.  Baiklah, itu saja pendapat aku bab ni, siapa yang mulakan tu tak penting, tapi bila salah seorang  tak layan, maka tak jadilah kecurangan ni. Setan suka aje nak jadi orang tengah bab2 macam ni.

SETIA ..PADA PENDAPAT ANDA, SIAPAKAH YANG LEBIH SETIA PADA CINTA, APA BUKTINYA..

~ dah tentulah perempuan kan...ehem..ehem.. perempuan ni kan, well u olls already know mmg bersifat penyayang dan pengasih. Dah tentulah mereka lebih setia. Buktinya perempuan ni bila dah jatuh cinta pada seseorang lelaki, dia akan menyayangi lelaki itu sepenuh jiwa dan raga. Tapi kan hal macam ni kalau kita dok debat pun sampai bila tak abis. Sebab hal macam ni mcm bias la pulak,semuanya terpulang pada individu, ada jugak wanita yang  tak setia.  Tapi..dek kerana aku ni perempuan, aku mesti nak pertahankan pendapat aku lah kan,..Buktinya, i setia dengan Encek Hubby i tau.. 10 tahun berkawan..ni dah masuk tahun ke-4 kitorang berumahtangga..  ehehehehe....setiaku disini...

APAKAH ANDA SEORANG YANG CEMBURU?

~ yes! aku memang kuat cemburu sejak berumahtangga ni. Tahap kecintaan pada Encek Hubby semakin menebal setiap hari sebab tu aku kuat cemburu. Aii..takkan tak tau, cemburukan tandanya sayang. Ehehehehe....

10 ulasan:

fisa othman berkata...

hehe best jek baca jawapan ni...agak2 nya ada tak lelaki yang nak fight back...;)

risa berkata...

hehehehe...cukup lah tu kot

Dekcik berkata...

jom kite bertukar pendapat =)
dari blog abg ben..
macam2 jwpan..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

sekamar rindu berkata...

salam...

madu semua lelaki sukaa...

tapi tak pada pompuan..

bagi pompuan..suami menyanyikan lagu madu 3 pun dah mengambuk sakan..

:)

akubiomed berkata...

Tak mahu gaduh-gaduh ada sebab Allah mencipta mahkluk berpasangan

Dda Ly berkata...

salam kenal..singgah dari blog abang ben..:)

meh ke rumah..
~health centre~
keep in touch ye..♥♥♥

mas saari berkata...

singgah dari segmen BA
salam perkenalan

macam2 pendapat tentang cinta
jom baca pendapat saya!

{ finieViolet} berkata...

fisa othman: tima kasih suka baca... kalo ada nk fight back, silakan..ehehe..

Fyqa: sy pun suka gak baca kisah dan pendapat mereka dlm blog.. mcm kerenah,mcm2 kisah..thanks sudi dtg..

kak risa: mcm tak cukup jer kak..hehehe

dekcik: jom.. thanks sudi singgah sini..

sekamar rindu: mestilah ngamuk ... i tak rela you dimadu2..mkn madu khaula' takpe bagus tuk kesihatan,..

akubiomed: tak gaduh..beri pendapat saje.. zaman skrg lelaki atau pompuan pe'el sama jer..tepuk dada tanya iman..

Dda ly: slm kenal juga..thanks singgah sini ..

nisha: thanks sudi dtg..

mas.saari: terimakasih dtg blog.. oke nti ada masa sy ke blog mas.saari..

lanunlawak berkata...

cantik blog u ni

Tie HT berkata...

salam,

cantik blog ni..ske sangat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...