Khamis, 14 April 2011

CUJEN THE LEJEN GIVEAWAY

Assalamualaikum..


Kepada korang yang gemarkan giveaway n contest apa kata jom join giveaway ni..





Cujen The Lejen yang nk bagi giveaway ni.. giveaway beliau sangatlah menarik.. syarat nk dapatkan G.A tu pun sangatlah senang.. Jadi kepada sesiapa yang nak join sila klik sini Cujen The Lejen segala terma dan syarat ada kat blog beliau yer.. 


Antara syarat yang WAJIB buat..


Syarat pertama sertakan Cerita Lawak


3 Remaja Bermasalah

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam tak senang duduk. Padd satu hari tok imam tu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni.
Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.
Si Ali pun berkata, “Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukan la jahil sangat seperti yang disangkakan” .
Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.
Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, “Allah Ta’ala… Allah Ta’ala…”. Dengan segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali dan menyuruh Tok Bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.
Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat 2 kali pun tak khusyuk jugak lagi…
Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. “Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam.” Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. “Allahu akbar!” Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba-tiba je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, “Aaa, tengok! Sekali jee tokkkk!!” Lalu batallah solat Budin. Yg lain-lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.
Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid-wiridnya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii…
Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni… Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,
“He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee…”
Tok imam pun terkedu & terpana…
Cerita lawak ini aku copypaste dari sini..Cerita Kelakar.Com

Syarat Ke-2 pilih nak hadiah mana...
Antara hadiah2 yang aku inginkan ialah....
MNG Tatoo Tote Bag

Syarat ke-3- kena tag kawan2 blog..
kena tag kawan seperblogan...sapa ye yg kena? jeng..jeng..
okeh rasanya sudah cukup syarat2 yang Cujen The Lejen mahukan, kepada sesiapa nak join klik je banner tu yer..
dada!

2 ulasan:

misza berkata...

salam finie. thx tag akak. bila tarikh tutup. kalau sempat akak join yer.

cujen berkata...

thanks join my giveaway... citer kelakar tu best...! ^_^

gud luck awak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...