Khamis, 28 April 2011

Akhirnya,..aku jumpa...sedihhhh..

Assalamualaikum...





Tidurlah anakku tidurlah..
esok kau akan dewasa
alam ini untuk mu merangkumnya
Bahagia untukmu menghirupnya
Penuhkan dadamu dengan ilham
Untuk mengharung hidup berliku
bajai hatimu dengan kasih
biar hidupmu senyaman syorga
Tapi sebelumnya tidurlah
pejamkan mata hai sayang
biar ku hantar kau ke alam mimpi
di alam peri bermain kecapi


Akhirnya dengan bantuan google dan youtube, aku jumpa jugak lagu lama yang selalu mama dodoikan kami adik beradik masa kecil.. Serius..meleleh air mata dengar lagu ni..teringatlah pulak kat mama.. Ni yang buat aku nak balik BP ni... Suara mama memang sedap, mama selalu masuk pertandingan nasyid masa muda2 dulu..sebenarnya byk lagi lagu dodoi yang mama selalu nyanyikan  selain zikir Laillahaillah, yang ni kira lagu favourite mama la.. Aku penah jugak nyanyi lagu ni masa dodoikan Najla, tapi suara aku sumbang, pastu macam rasa x kena je..hihihi.. Suara mama jugak yang sedap bawak lagu ni.. 
Mama, akak love mama selalu..
sumber lirik lagu dari: www.pestajiwa.net

2 ulasan:

luckylizan berkata...

bestnya dapat kena dodoi dengan mak eh.. lagi best sbb mak masih ada.. sy dah yatim piatu.. rindunya kat dorang.

{ finieViolet} berkata...

luckylizan: mak sy mmg suka dodoikn anak lagu2 nasihat mcm tu.. kalo teringat pastu mesti nangis..jgn sedih2 ye, hadiahkan ibu bapa luckylizan dengan Al-Fatihah setiap kali lps sembahyang..semoga roh arwah ibu bapa kamu dicucuri rahmat.
terima kasih dtg blog..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...