Selasa, 16 November 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha (korban lombu...)

Salam

Hari ni aku sangat busy dari pagi sampai sekarang ni. Well, kan esok raya kan dan kalau nak raya sinonim mesti ada ketupat, rendang, sambal kacang etc... Lagi-lagi raya tahun ni aku tak balik Batu Pahat. Aku raya kat rumah mother-in-law..kat rumah MIL ni, memang kalau nak raya masak macam-macam jenis lauk. Kami ni taste tinggi...hehehehe... Asal pegi dapur je makan...kata orang jawa tu mentong-mentong sebab tu kena masak lauk banyak2. Kalau kat rumah mama kat Batu Pahat, kami adik beradik tak kuat makan jadi mama masak lauk raya tak banyak. Yang kuat mentong-mentong makan cuma abah je. Tapi sejak jadi menantu orang ni sikit sebanyak aku pun sekarang sudah pandai mentong-mentong juga. Tulah pasal semakin hari aku semakin demok..hehehe.. 

Esok jiran MIL ada buat korban lembu 2 ekor, aku nak pegi tengok bawak si Najla sekali. Lepas ni nak iron baju melayu my hubby. My hubby pun belum balik kerja lagi ni..busy je dia.. Sehari suntuk ni aku duduk dapur kupas bawang segala, jari-jari aku pun bau bawang..tapi sempat juga buat entry ni. Tengah rajin ni, cepat2 kena update kalau tak nanti dah lupa nak tulis apa.
Okey, kepada pengunjung blog aku ni, aku ucapkan ,

~ SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA ~


Kepada jemaah haji di Mekah, selamat menunaikan fardu haji dan semoga mendapat haji yang mabrur





words of the day:-
*mentong-mentong- ulang makan; makan kali ke-2  


pics by google images

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...