Isnin, 14 Jun 2010

Rindu kat blog...kemanakah saya pergi bercuti..

pics makan2 kat satay kajang Hj.Samuri..


rumah org asli cameron..

ladang teh dari kejauhan..









sedihnyer x dapat petik strawberry..ladang dah tutup..isk.isk..

dah smpi Cameron Highlands.

kt depan tu keta abg kamal n family




kt pasar chowrasta..

ais kacang
mee udang

sotong bakar

pasembur


dah smpi Penang..x smpt snap signboard Penang..dpt ambik signboard spital Penang jadikler..
Penang Bridge over there...

triplets


dah kt atas feri..

nak naik feri nih..

anak+bapak

muke org yang g jemputan..berseri2..

sama jer culture majlis pengantin diorg..kan 1 Malaysia..

kt umah pengantin gak


kat rumah pengantin besan mak mertua..kt Kulim..

Assalamualaikum..ade orang kat rumah tak? huhu..sambutlah salam ku ini wahai cik bloggy... bila memula bukak blog nih..aku dah bersin2..puhh..berhabuk byk sgt sawang kt blog..hehehe..salah aku jugak pemalas sgt nk wat housekeeping. Okeh..meh kite start ngemas2..

Sebenarnye aku x idealah nk cari ayat2 chenta nk tulis kat blog..dekat 2 bulan x bukak n then hari nih aku rindu sgt kt blog..keje dah siap..anak daraku dah tido..pastu kena pulak cuaca yg mendung ..hari ni off masak lunch, sebab mak mentua puasa Rejab..tp ptg nanti aku mulakanlah tugasan..
ooo..citer pasal masakan sepanjang bulan2 lepas mcm menu aku masak..tp x dpt nk upload gmbr kt blog sebab aku dah terdelete gmbr2 tu..cuma yang ader menu yg aku wat sabtu lepas aje.. x wat ape pon saje try test murtabak crackers aje.. sedapla.. x rugi cuba..

pics murtabak crackers..yummy..

Hehehe..sebenarnyer aku nih dlm mood holiday lagi..nak tau kemanakah aku berpergian hari tu?
aku dan family sebelah asben ku sebenarnya dijemput oleh kuarga ipar adik ipar aku..kire besan mak mertua akulah.. jauh tau kt Kulim, Kedah... inilah jemputan kawin paling jauh aku pegi.. aku sgt x expected yang asben aku nk pegi jemputan nih..sebab asben aku paling liat nk ajak g jejalan..tp tah ape yang mengerakkan ati dia nk gi..aku tanya gak reason nape nk g jemputan yang jauh ke utara nih sgt, tp dia jwb sbb kuarga tu dulu masa pengantin kitorg dah dtg sini..siap keta rosak lg kat highway..kirenyer nih sebagai kunjungan membalas jasa baik laa.. hmm.betul gak tuh..takkan org dah jemput kite x dtg kan, ekk... bile dia dah kata gitu...hatiku berlagu riang laa.. bile lagi babe nak jalan2 jauh..lgpun aku x penah ke utara semenjung Malaysia nun..paling jauh ke Perak dulu.. :)
So, smpi hari yg dinanti2..4hb June hr Jumaat tepat jam 8mlm kitorg bertolak..dgn membawa rombongan seramai 14 org ..xde sape pon semua akak2 ipar n duai aje dgn anak2 diorng.. perjalanan mlm tu sungguh lancar dan selamat..sbb asben dan anak sedara belah asben gilir2 ganti drive keta...perghh....jauhnye Kedah nih,..kitorg byk kali gak berenti2 kt R&R..mkn2, buang air,rileks jap..sepanjang perjalanan Najla tido jer..rilex sket ibu dia nih..Finally jam 4.30pm kiteorg smpi dan disambut oleh adik ipar aku kt rumah homestay..penat n mengantuk..tp bile dah ramai2 mcm nih x terasa..asben aku sampai jer terus cari bantal..tido la pe lagi.

Pastu tepat jam 11am lebih kurang, kitorg bersiap2 nak g jemputan lak. Jemputan kawin kat Kedah sama aje macam kt Johor x ade beza pon.. Pas g jemputan, akak ipar aku ajak pegi jalan2 kat Penang pulak..eee..bestnyer kata aku dlm ati :)..aku mmg teringin g sana.. naik feri..sekali lagi atiku berbunge2 riang.. sampai Penang kitorg makan Pasembur, Sotong Bakar dan x sah x rase mee udang Pulau Pinang yang asli...betul2 Ho Liaw tuh!!! yum..yum..
Pas makan2 n jalan2 kitorg g cari2 buah tgn utk jiran2 n family dan juge wat makan sendrikla.. Kire aktiviti wajiblah kata org kalo g jlan2 Penang nih..halwa buah pala juge x lupe..:)
Dah settle bersopingan, kitorg mulalah beredar balik..x sabo nak lalu kat Penang Bridge tu..eeee..sonok!sonok!!!..<---jakunnyer aku!!

Balik umah kepenatan..dgn melayan anak dara aku tu..ngantuk pon yer gak..mmg x cukup tido..maklumlah sepanjang perjalanan g Kedah tido asik terjaga2 aje.. tido yg x sempurna la katakan..;p
Sok awal pagi2 aku dah bangun dan bersiap nak balik..packing2 barang segala.. tapi kitorg ade lagi tmpt nak singgah nih dalam perjalanan balik nanti.. nk pegi Cameron Highlands la pulakk.. hati aku kembang setaman lagi sekali..aku anggap nilah hadiah anniversary dari asben..sbb bulan June jugaklah kami telah disatukan...dan bulan June kami menuai benih cinta kami dgn kehadiran Nur Haziqah Najla,..puteri hati kami...syg i love u.... <---eh? aku melalutla.. maklumla masih in mood holiday..hunnymoon..ahakszz..

Puas berjalan2 dan bersantai..kitorg pun balikla..tp singgah jap kat rumah anak sedara asben aku tu..nak antar dia balik la pulak. Sebab masa nak pegi ari tu amik dia kat Sg.Buloh..
pas lepak lebih kurang tumpang sembahyang Maghrib kat umah anak sedara aku tu..abg ipar aku ajak makan2 kat Satay Kajang Hj. Samuri, nilah aktiviti yg aku suke..makan2..sedap betul la satay kajang nih..makan 5 cucuk dah kenyang giler..burppp..owh...kurang sopanla aku nih sendawa merata2..hehhehe..

Selesai semua kitorg pun balik menuju ke selatan tanahair pulak..balik umah la pe lgi..super duper penat nih..ngantuk sgt2..hehehe tp seronok..anak dara ku x byk ragam sepanjang perjalanan..dia tido aje..suka kot duduk dlm keta nih..aircond x putus..hehehhe.. Yang aku agi suka la..dapat jalan2 jauh..i like travelling.. dah tu sampai terlupa lak masa on the way balik ke Johor tepat jam 12.00 am..7/6/2010, adalah hari ulangtahun kelahiran baby yang kesetahun...happy birthday darling ibu... dah besar rupanyer..kire nih hadiah besday anak ibu yer dapat jalan2 jauh...patutla dia tido aje..nk gayakan balik keadaan dia masa baru lahir dulu..asik tido aje..mmm...Alhamdullilah.. :)





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...