Sabtu, 24 April 2010

Cemil-cemilan dari saya...

Mee Goreng Mamak..haaa...yg ini hidangan untuk breakfast hari Isnin lepas..

Mee Kari hidangan lunch pada hari Sabtu lepas...

Agar-agar Jelly Konnyaku..perisa coklat dan susu...

Nie Samosa yang aku buat pada minggu lepas.. filling samosa nie kari kentang dan sardine..(ala2 filling karipap gitulah..)
Kek Batik with chocalate topping..

Kek Batik


Popia Veggies

Shepherd Pie sesudah dibakar...yum..yum


Sheprherd Pie sebelum kene bakar...


Assalamualaikum cik Bloggie...huhu.(.nama manja untuk blog ku nie..)
Pada hari Selasa lepas aku berjaya jugak menghasilkan masakan/makanan yang dah lama aku mengidam nak membuatnyer...makanan itu ialah Shepherd Pie. Setelah beberapa hari membuat research berkaitan membuat cemil-cemilan nie..Mintak resepi sana-sini..mengoogle website si Jamie Oliver,si cantik manis Nigella Lawson dan lain-lain tukang masak seantero dunia...semata2 nak cari resepi Shepherd Pie.

Pada mulanya nampak macam susah sangat nak buat..tapi rupa2nyer senang giler...hihihi..
Simple sangat, mudah dan sedap dimakan..yum.yum.. cik hubby pun laju semacam jer makan...hmmm sedapla tu, xde komplen2 kedengaran.. :)

Hari Khamis berikutnyer pulak aku buat popia.. Popia sayur2an.. baru abis pg td..makan time sapan jer..

And the cemil-cemilan for today, aku buat Kek Batik...senang citer yang simple2 ajelah.. selagi mood nak makan dgn masak ada..buatlah apa yang patut..hihi

At last but not least aku sisipkan juga pikcaz2 menu yang aku buat pada minggu ni dan minggu lepas..:)


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...