Khamis, 6 Oktober 2011

Hobi baru yang sangat menerujakan diriku...

Assalamualaikum

Lama kan aku tak taip-taip kat sini.. Takde cerita yang exciting nak diceritakan. Sebab aku dah obses dengan hobi baru aku, iaitu felt crafting. Aku pun tak tau macam mane tah aku boleh berkecimpung dalam crafting ni. Selalulah juga tengok kat wanita hari ini tu kekadang ada segmen pasal bab perniagaan handmade2 ni. Memula aku buat tak tau je, sebab tengok macam complicated sangatlah. Sebab aku ni bukanlah jenis prihatin yang tekun dan gigih orangnya..heheheh... Tapi satu hari anak sedara belah encek hubby bagitau yang dia nak buat perniagaan kecil-kecilan berasaskan kraftangan barulah aku semacam teruja apabila dia memperkenalkan aku dengan sejenis kain yang dipanggil kain felt itu. Ye..itulah kain yang aku selalu nampak orang buat patung2 comel tu. So, without hesitation aku pun suruhlah anak sedara aku pi belikan kain tu. Kain jenis felt ni susah nak dapat stok. Kena order online biasanya. Carilah kat jakel ke, nagoya ke, habib jewel ke..eh!! tu kedai emas.. gulatis and so on mmg takdelah jumpa. Order online je senang khenn.. Tapi mahal gak kain jenis ni.. buat permulaan aku beli ikut size A4 saje. Boleh beli macam-macam kaler. Bayangkan semeter kain jenis felt ni cecah RM28. Bergantung kepada jenis-jenis felt juga. Aku dapat info ni pun kat google je. hehehe.. kang kalo salah silalah betulkan yek.

Hasil-hasilan kerastangan ku..dari fabrik felt..
Gitar untuk adik aku yang 2 orang tu..

Ni figura coffee and tv lagu kump.Blur tu.. untuk Najla..
Pendrive case untuk adik bongsu aku, si Wayan.. ELmo..

Camtulah..tangan anak aku tu...
Pendrive Case Doraemon..
Domo-Kun Keychain..
Getah rambut khas untuk anak aku yang rambutnya menggerbang mcam singa tu..:)
Angry Birds kegemaran aku dan anakku... teruja masa mula2 dapat buat..
Hello Kitty..
Elmo..

Frame yang dibuat menggunakan kain felt sepenuhnya... frame special aku buat utk Encek Hubby..
Ambulance...laki keje spital harus ada logo ni...hehehe
Mr Incredible.. aku sllu menbayangkan encek hubby macam dia sbb size badan encek hubby macm ni..hehehe
kapkek... geram tgk cherry tu..
i love my hubby!!
Stok menyetok kain felt aku...ni stok lama...stok baru laaagggiii banyak..hehehe
Sling bag utk najla... ada sejarah kenapa tercipta beg ni... nti aku cerita... hehehehe..


Beg ni beli dah siap.. cuma aku tambah nama je.. NAJLA..


ANgry bird dah banyak.... babi tu haram..mmg xdelah aku nak buat.. haramkan..


HEHEHE>> dah mula dapat tempahan dari kawan2 aku... teruja sangat..hobi jadik bisnes!!


nk order yang mcam ni bolehla pm i kat fb yer..walawehh pomot nampak....hehehehe



Hehe..tulah yang aku buat sampai hari ni.. sampai ku anaktirikan belog ini...hehehehe...


2 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

comelnyaaa.. hobi yang bermanfaat gitu.. :)

Cik Sibuk berkata...

olala..comelll
rajin sungguh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...