Jumaat, 12 November 2010

Tabung Unta Si Najla

Salam


Inilah hobi terbaru Najla.. Najla sekarang suka collect duit syiling masuk tabung unta dia tu, asalnya tabung tu dapat masa hubby buka akaun kat Ambank dulu. Memang hubby khaskan tabung tu untuk Najla pun, hubbyku kata biar biasakan dia belajar menabung duit dari kecil. Hubby aku kalau nak tau memang jimat cermat sangat orangnya, berbeza sangat dengan sifat isterinya ni haa, sangatlah boros..hehehe..
 Tapi harap-harap Najla tak ikut sifat aku yang boros tu..sifat lagha tu kan.. Tapi tu dululah, masa aku bekerja..sekarang dah jadi housewife i dah pandai jimat tau...no demand-demand..hubby kata belajar hidup sederhana, hidup berjimat cermat makan pakai apa yang ada. Semua nasihat hubbyku itu memang ada benarnya, sekarang bila aku fikir balik zaman aku berboros2 dulu memang rasa menyesal tak sudah, sayangnya rasa setiap sen yang aku laburkan untuk beli barang tak berfaedah tu. Sekarang aku akan biasakan Najla menabung sampailah dia dewasa kelak, semua untuk kesenangan dia juga nanti. Cakap pasal savings ni, duit raya Najla aku belum masukkan dalam bank lagi termasuklah duit sumbangan dari sedara mara masa majlis cukur jambul dia dulu dan duit raya tahun lepas. Nanti ada masa nak buatkan juga untuk dia buku akaun simpanan , aku ni kalo time outing bukannya teringat benda penting macam ni..hurmm..careless sungguh.













Jangan tak tau, duit yang dalam tabung ni nanti dia akan suruh bukak penutupnya kat bawah tu, lepas tu dikeluarkan semula duit2 tu dan masukkan tabung balik...Tak ke kerja namanya tu??? hurmm..budak nama Najla memang begitu..:)

1 ulasan:

misza berkata...

betul la tu. bagus biasakan menabung dari kecik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...